Tutustu projektipäällikön työnkuvaan

Projektipaallikko

Realia Managementilla projektipäällikön toimenkuva on monipuolinen ja työpäivät vaihtelevia. Projektipäällikön pääasialliset vastuut liittyvät hankkeiden aikatauluun, suunnitteluun, budjettiin, työturvallisuuteen ja urakkasuoritusten loppuunsaattamisen varmistamiseen.

Tyypillinen projektipäällikön työpäivä alkaa sähköpostien lukemisella ja niihin vastaamisella sekä laskujen tarkastamisella. Työpäivään sisältyy usein työmaakäyntejä, kokouksia, suunnittelun ohjausta ja yhteydenpitoa eri tahoihin liittyen meneillään oleviin hankkeisiin. Välillä päiviin mahtuu myös sopimusten laatimista ja viranomaisneuvotteluja mm. rakennus- ja paloviranomaisten kanssa.

Projektipäällikön koulutustausta on useimmiten ammattikorkeakoulu (alemman tai ylemmän tason tutkinto). Eri alojen insinöörit, rakennusmestarit ja teknikot ovat projektipäällikön yleisimmät koulutukset. Taustalla on usein myös joko urakointipuolen kokemusta projekteista tai kokemusta suunnittelusta.

Tehtävään soveltuu parhaiten henkilö, jolla on hyvät organisointitaidot, joustavuutta muuttuvissa tilanteissa ja kykyä hallita sekä pieniä osa-alueita että suurempia kokonaisuuksia.

Kiinnostaako ura Realia Managementilla? Katso avoimet paikkamme TÄÄLLÄ>>