Liiketoimintajohtajan katsaus

Missä haluamme olla hyviä?

Päivitetyn strategiamme keskeiset painopistealueet ovat kasvu, kilpailukyky ja alan positiivisin asiakaskokemus.

Tähän asti olemme kasvaneet orgaanisesti ja nykyisten asiakkaidemme kasvun myötä. Kuluvan vuoden aikana olemme toteuttaneet kasvustrategiaamme tekemällä myös kaksi merkittävää yrityskauppaa: Realco Oy ja KJ-Kiinteistöjohto Oy, jotka vahvistavat toimitilojen kiinteistöjohtamisen tiimiämme 40 asiantuntijalla ja kasvattavat hoidossamme olevaa kiinteistökantaa 14 business park -kokonaisuudella ja 113 muulla toimitilakohteella. Saimme lisää ammattilaisia muun muassa käyttäjäpalveluiden ostamiseen ja johtamiseen, toimitilojen vuokralaismuutostöiden toteuttamiseen sekä toimitilojen vuokraukseen.

Kilpailukykymme syntyy ihmisten, osaamisen ja tiedon yhdistämisestä parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi asiakkaillemme. Siksi panostamme jatkuvasti osaamiseen ja esimiestyöhön. Haluamme myös rakentaa ja ylläpitää sellaista yrityskulttuuria, jossa positiivinen ja kannustava tekemisen meininki välittyy asiakkaalle asti. Perusasioiden on oltava palveluissamme kunnossa, ja haluamme tehdä asiat kerralla oikein. Nämä kilpailukykytekijät vaikuttavat luonnollisesti myös asiakaskokemukseen, joka on kolmas painopistealueemme.

Sekä asiakkaidemme että vuokralaisten tyytyväisyyttä meihin ja palveluihimme mitataan jo monella tavalla. Jotta voimme reagoida nopeasti silloin, kun asiakas ei ole tyytyväinen palveluumme, aloitamme palvelutapahtumakohtaiset NPS-mittaukset kaikilla palvelusektoreillamme. Olemme nyt pilotoineet mittausta yksityisten asuntosijoittajien asuntovuokrauksessa (syyskuun NPS 62,5), ja seuraavaksi laajennamme mittauksen toimitilavälitykseen, arviointipalveluihin sekä ammattimaisten sijoittajien asuntovuokrauspalveluihin.

Alan positiivisin asiakaskokemus tarkoittaa muun muassa sitä, että vaikkemme löytäisi asunnonhakijalle juuri sitä unelmien asuntoa, hän on siitä huolimatta erittäin tyytyväinen meiltä saamaansa palveluun. Se tarkoittaa myös esimerkiksi sitä, että vaikka joutuisimme joskus tuomaan huonoja uutisia kiinteistön omistajalle, hän on tyytyväinen siihen, että tuomme uutiset riittävän ajoissa ja ratkaisuehdotuksen kera. Uskallan väittää, että juuri tämä strategiamme painopistealue on kaikista tärkein ja myös haastavin, koska tavoitteemme on sama palvelusta, paikkakunnasta ja henkilöstä riippumatta.

Mukavaa joulunodotusta!

Lea Jokinen